Dobrý, pritom lacný copywriter, Košice: Andy Sebastian Morávek

Copywriter každým kúskom tela a duše

Kto som… To by bolo na dlho. Pre účely tohto článku som dobrý lacný copywriter. Jednoducho: píšem kvalitné texty na objednávku. Na akúkoľvek tému.

Áno, skutočne som dobrý lacný copywriter

Niekomu sa to nemusí pozdávať, ale tie dva na prvý pohľad mierne protikladné prívlastky sa v mojej osobe skutočne spájajú. O tom, že som dobrý copywriter, svedčia moje referencie. Ako aj samotný fakt, že stále píšem. A prečo som lacný, keď píšem ako diabol? Pretože to robím naozaj rád a zároveň ma to nemusí živiť. Na rozdiel od ostatných copywriterov, ktorých to živí. Ja píšem radšej za nižšie náklady pre objednávateľa – ale píšem o to viac.

Moja cena za exkluzívny copywriterský a teda plne a kvalitne optimalizovaný článok na zákazku o rozsahu (minimálne) jednej normostrany je € 20.

A podľa mojich skúseností a presvedčenia sú len dve možnosti, čo si o tejto sume môžeš myslieť. 🙂

  1. Ak si človek z brandže, príde ti vyslovene smiešna. Pretože profesionálni copywriteri alebo agentúry, venujúce sa niečomu okolo online marketingu, pýtajú sumy okolo € 70 až cca € 150 za článok.
  2. Ak nemáš prehľad, možno krátkym googlením zistíš, že napr. na JaSpravím nájdeš ponuky na napísanie blogu už za € 5, možno dokonca za € 3. Preto ti moja sadzba zdvihne obočie.

Nuž, ako to komentovať… Budem teraz možno na niekoho vkus dosť drsný. Ale ako dobrý lacný copywriter, ktorý si nepotrebuje dávať si servítku pred ústa, si to môžem a chcem dovoliť. A nakoľko kedysi som podnikal v erotickom priemysle, mám o tejto sfére dobrý prehľad. Preto použijem pre vysvetlenie príklad z tejto oblasti.

Copywriter môže byť honorovaný napr. ako prostitútka

Nepíšem o rovnakých ani podobných sumách, ale o rovnakom princípe. Existujú tzv. luxusné “spoločníčky”, ktoré pýtajú aj niekoľko tisíc eur za noc. V kontexte tohto článku nie je podstatné, že sa medzi nájdu aj mediálne známe slovenské celebrity. Čo sa zásunu penisu do pošvy, do úst či niekam inam týka, poskytnú to isté ako šľapky z ulice. S tým rozdielom, že kurva pri bratislavskom Slovnafte vo chvíli, keď je na tom nie najlepšie, rada poskytne análny sex bez kondómu za tridsať eur.

A čo som tým chcel napísať… Niečo v tom zmysle, že stredná cesta môže byť tou

najrozumnejšou aj pri výbere copywritera.

Že chcieť niečo za zúfalo nízke náklady môže znamenať dostať neuveriteľne úbohú úroveň. A naopak: že niekedy zaplatiť maximálnu sumu nemusí automaticky znamenať, že dostanem zázrak svetový či snáď dokonca boží. Lebo pretiahnuť známu moderátorku môže byť hodnotným zápisom do denníka zberateľa skalpov alebo výbornou témou do diskusie v Porsche-klube. Ale ani tá moderátorka nemá piču z platiny a teda možno sa tie tisíce eur dali použiť aj na hodnotnejší zážitok.

Ešte pár slov záverom. Písal by som aj bez toho, aby som za to dostával peniaze. Lebo námetov mám v zásobe hromadu a času tiež dostatok. Navyše robil som to tak celé roky. Píšem cca od roka 2002, kedy som začal skladať moju prvú webstránku.

Explicitne “dobrý lacný copywriter” sa zo mňa stal

o pár rokov neskôr. Živilo (a veľmi dobre) ma vtedy a aj dnes niečo úplne iné. Na fakt, že moje už vtedy kvalitné písanie by som tiež mohol speňažiť, som ani nepomyslel. Ale na tvoje šťastie a prospech – aj k tomu prišlo. Preto ti dnes môžem ponúknuť moje služby copywritera.