Recenzie copywritera Andyho Sebastiana Morávka

Recenzie, referencie, odporúčania… jednoducho samochvála ako vyšitá

Recenzie copywritera sú jednoznačne tým najdôležitejším a najzaujímavejším, čo musí o sebe on sám uverejniť. Ak nejaké má a vie ich poskytnúť, samozrejme. Lebo ak nie, je to copywriter na hovno. Okej, môže byť, chudák, iba začiatočník. Ale ani ten si nevypýta menej než ja, lebo ja som dobrý a pritom lacný copywriter (nové okno). Tak načo riskovať s nováčikom?

Čo by recenzie copywritera vlastne mali obsahovať?

No čo by ťa asi tak mohlo či malo zaujímať, keď si vyberáš, ktorému copywriterovi dáš zákazku…? Hustota jeho vlasov a výtlak v benchpresse, prirodzene. Trepem. Jasné, že chceš vidieť, čo má za sebou. Na čom všetkom pracoval, na čom aktuálne aktívne spolupracuje. Čo už napísal, na akých weboch participoval.

Sám som písať a optimalizovať články pre vyhľadávače začal cca v roku 2003. Dlhé roky som sa nestaval exaktne do pozície copywritera. Vlastne k tomu prišlo až vo chvíli, keď so bol vyslovene

požiadaný o napísanie niekoľkých PR-článkov mojím štýlom.

S mojimi znalosťami a skúsenosťami s optimalizáciou, pochopiteľne. A keď bolo do mňa zo strany mojich známych “hučané”, že mám písať a publikovať. Lebo je to niečo, čo mi fakt ide. (Dodnes nikto nemal gule na to, povedať mi do očí, že je to to jediné, čo mi skutočne ide.)

Ako moje vlastné recenzie copywritera

si dovolím prezentovať nasledovné (priebežne dopĺňam, všetky linky v nových oknách):

  • napísanie všetkých článkov (plus vytvorenie webu celkovo) pre web o starostlivosti o ženské vlasy;
  • to isté v prípade projektu v štádiu štartu o živote bývalého dlhoročného bratislavčana v Košiciach;
  • kompletnú literárnu, štylistickú aj gramatickú úpravu všetkých poviedok na webe Radodajka.sk (ide o porno-poviedky, čo však nijako nedehonestuje moju literárnu prácu a jej odbornosť či kvalitu);
  • kompletná tvorba eKnihy Radodajka, súvisiacej s vyššie uvedeným bodom;
  • dlhodobá tvorba textov pre portál wellness.sk (viď aj obrazové náhľady nižšie);
  • dlhodobá publikácia článkov na adam.sk (taktiež náhľady nižšie);
  • prezentačné články pre viaceré organizácie ako napr. správcovské spoločnosti a bytové družstvá;
  • a všetky blogy zo samotnej tejto mojej stránky, prirodzene.

Za ďalšie moje recenzie copywritera vydávam

tieto konkrétne vyjadrenia zadávateľov mojich zákaziek:

Spolupracujeme s Andym na tvorbe obsahu na jednom magazíne zameranom na tému wellness. Andy nám píše kvalitné, ľahko čitateľné články. Rozumie základom SEO optimalizácie, čiže články nám dodáva už optimalizované podla našich požiadaviek. Spoluprácu s ním hodnotíme veľmi pozitívne, jeho služby odporúčame.

S pozdravom Ľubomír Dóci, CEO PSD coding s.r.o. (wellness.sk)

Andy je zodpovedný a veľmi dobre sa mi s ním spolupracuje. Napísal mi už niekoľko článkov na mojom webe a príspevkov na fanúšikovskej stránke na soc. sieti. Hodlám s ním spolupracovať aj naďalej. Vždy dodržal zadanie od “A až po Z “. Navyše aj vďaka jeho textom sa mi výrazne zvýšil obrat.

Dominika Fabová, živnostník (DominikaFabova.sk, kadernicka.sk)

Ako je podľa mňa možné

odlíšiť kvalitného copywritera od “pisálka”,

za ktorého človek zbytočne vyhodí peniaze – o tom píšem v tomto článku (ďalšie okno – pribudne čoskoro).

Isto, ako väčšinu mojich článkov, aj tieto recenzie som si drzo dovolil napísať odľahčených, kvázi vtipným štýlom. Nenásilným, skôr zábavným než zbytočne formálnym. Ak s tým máš problém, vylučujúci našu potenciálnu spoluprácu – škoda pre nás oboch. Je to prosto môj štýl a nevidím dôvod niečo na tom meniť. 🙂

Na záver zopár konkrétnych ukážok

mojej tvorby v obrazovom formáte: