Nadpis tohto textu by mohol byť aj úplne krátky. Mohol by znieť: “cenník copywritera”. Ak sa vôbec o niečom tak zdanlivo rozvláčnom ako je “cenník” dá vôbec v tomto prípade písať. V mojom prípade totiž ide vlastne iba o jediné číslo. A ja si naozaj nie som istý, či sa za…
… cenník copywritera dá považovať jedna cifra.
Pre uistenie: tento článok je priebežne aktualizovaný (naposledy 04. 03. 2023) a uvedená suma je spoľahlivo aktuálna aj práve v tejto chvíli.
Môj cenník copywritera – to je jednoducho suma € 20. Je to cena za jeden môj článok v rozsahu jednej normostrany. Pre tvoju jasnú predstavu: normostrana je takmer presne dĺžka tohto konkrétneho článku.
Je to podľa mojich skúseností optimálna dĺžka článku, ktorý zaujme, informuje, pobaví alebo poučí – ale nestihne nudiť. Dlhšie blogy sú potrebné a vhodné na špecifické účely, kedy je pomerne pevný predpoklad, že si ho čitateľ chtiac-nechctiac “musí” prečítať celý. Mám na mysli recepty, odborné články a pod.
Moja cena je pevná bez ohľadu na typ článku *
Môže ísť o blog, odľahčený a zábavný alebo seriózny a vážny. Alebo o odbornejší článok o čomkoľvek, k čomu sa informácie dajú vygoogliť alebo mi ich poskytneš. Prípadne o PR-článok na propagáciu tovaru, služby atď.
* Jedinou výnimkou sú blogy na tému pikantnú. Texty z oblasti erotiky, sexu, erotického priemyslu atď. napíšem len za sumu vyššiu. Z jednoduchého dôvodu. Ak by som mal za článok s takýmto námetom dostať iba dvadsať eur, radšej by som si ho nechal a publikoval na mojom vlastnom webe s blogmi zo sexbisnizu.
Inak cena zostáva na sume € 20 za unikátny článok
Neobjaví sa nikdy nikde inde než tam, kde ho ty sám zverejníš. To z mojej strany garantujem ako absolútnu samozrejmosť. V princípe je táto unikátnosť jedným zo základných pilierov práce copywritera.
Predpokladám, že k tomuto textu si sa dostal na báze odkazu/linku z iného môjho článku a teda máš už predstavu o tom, kto presne som a čo vlastne ponúkam. Môj cenník copywritera uvádzam aj v niektorých z ostatných textov o mne a o mojej práci. Napriek tomu som považoval za potrebné zhrnúť info ešte raz a publikovať tento
cenník copywritera v samostatnom článku.
Nielen pre teba, ale do značnej miery aj kvôli googlu. Ten si totiž cenník copywritera dosť rád (a tým pádom často) číta. 🙂
Zdrojom titulnej fotografie a spolu s ňou takmer všetkých na tomto webe je môj vlastný archív. Zatiaľ sa ešte nedá napísať, že by som robil skutočnú fototvorbu v pravom zmysle slova. Zatiaľ iba pre vlastnú radosť a zábavu “lovím zaujímavé pohľady”.