Kvalitný text na objednávku, písanie článkov na zákazku, copywriting
Copywriting

Už na základnej škole som si povedal: „Keby som tak vedel písať ako malý boh…“

Už na základke som sa totiž podieľal na vydaní jediného čísla nášho školského či skôr triedneho časopisu. Dnes, v momente aktualizácie textu a teda po bezmála štyridsiatich rokoch si uvedomujem, že vlastne tak dobre písať viem! * A veľmi rád aj tebe napíšem kvalitný text na objednávku na akúkoľvek tému. No a čo ja osobne považujem za „kvalitný“ v tomto kontexte? To podobne rád vysvetlím. Pretože písať sám o sebe a o mojich schopnostiach ma zvlášť baví. (Aktualizované 06. 03. 2023)

* Aj pri mojej bohapustej drzosti je mi jasné, že tento úvod môže pôsobiť máličko arogantne. Presne to bolo jeho zámerom. Totiž pri všetkej úcte a hlavne pokore: skromné články má google hlboko niekde. Ak som chcel, aby tento článok vôbec niekto našiel, mal som dve možnosti.

  1. Napísať ho tak, aby zaujal. Na to ja osobne aplikujem do textov drzosť a primeranú štipku vulgarizmov. To sa len sotva dá prehliadnuť. Ak ti tento štýl nevyhovuje, treba ma o tom vopred informovať. Viem písať aj seriózne až strojene. Napokon, bežne okrem iného píšem úspešné výrazne formálne žiadosti pre rôzne inštitúcie.
  2. Zaplatiť si na googli reklamu na tento blog. Ibaže kto by si býval všimol, že je to platená reklama, zďaleka by ho obišiel. A to by pre mňa boli do hajzla spláchnuté prachy.

Takže kvalitný text na objednávku je prvom rade text gramaticky bezchybný a spisovne správny. Ďalej je to text s úrovňou po štylistickej a rétorickej stránke. A v neposlednom rade je to text naozaj k téme.

Možno to znie jednoducho. Ale získať na akúkoľvek svoju stránku

naozaj kvalitný text na objednávku

nie je zasa až taká úplná sranda. Napr. na JaSpravím síce človek, ktorý potrebuje kvalitný text na svoju stránku, nájde ponuky už od € 3 za (normo)stranu. Lenže…

Na to, aby som napísal kvalitný text na objednávku, potrebujem minimálne hodinu študovať, o čom mám vlastne písať. Čítať si či už stránky objednávateľa (eshop, firemnú prezentáciu, blogové texty alebo jednoducho googliť info z rôznych online zdrojov) alebo tému ako takú.

Ďalšiu asi hodinu musím písať, ak mám napísať normostranu, ktorá bude mať úroveň, hlavu a pätu. Ak má text byť naozaj relevantný, robiť dobrý dojem a presvedčiť o niečom. A, samozrejme,

kvalitný text na objednávku musí byť optimalizovaný.

Inak je to „nejaký textík“, slová pospájané do nejakej témy. Ktoré by si človek prečítal, ak by boli zverejnené na prvej strane Plus jedného dňa. No neprečíta si ich online. Už len preto, že ich bez optimalizácie pre vyhľadávače (rozumej „napísané pre google“) nikdy nenájde.

No a urobiť toto všetko – vrátane predchádzajúceho štúdia optimalizácie ako takej, ktoré ja za sebou mám – za euro a pol na hodinu?! To naozaj…? Ale k veci.

Potrebuješ teda kvalitný text na objednávku

Na prezentáciu niečoho, o čom chceš dať vedieť svetu.

Si tu správne. Presvedčiť o tom ťa musí samotný fakt, že si túto ponuku písania textov na zákazku našla či našiel. Keby nebol napísaný na špičkovej úrovni, už by si jeho čítanie bol/a dávno vzdal/a. A nebyť perfektnej optimalizácie, google by ti ho nikdy neukázal.

Ja od teba na jeho stvorenie potrebujem nasledovné:

  • Spoznať tému, vedieť, o čom mám písať: ukáž mi tvoj e-shop alebo iné stránky o tom, čo ideme riešiť.
  • Poznať tvoju predstavu o obsahu článku: má to byť (ďalší) bežný popis toho, čo robíš alebo čo nejakým spôsobom ponúkaš? Alebo to má nápadité, atypické, pútavé pre čitateľa? Má to byť skôr na reálne čítanie pre návštevníkov stránky alebo viac na prilákanie pozornosti googla? (Kvalitný copywriter – ja – to vie spojiť.)
  • Vedieť, na aké kľúčové slovo či frázu má byť článok zameraný.

Na tomto mieste vysvetlím, prečo by si mal/a

žiadať kvalitný text na objednávku práve odo mňa.

Mám viac ako tridsaťročné skúsenosti s písaním ako takým. Nie je mi cudzí žiadny žáner napriek tomu, že mám do istej miery svojský štýl: píšem blogy, odborné texty, poviedky, fejtóny, recenzie, žiadosti. Publikujem alebo aspoň publikoval som na vlastných weboch (bola či stále je ich cca desiatka), ale tiež na Adam.sk, wellness.sk…

Mám 99 %-nú znalosť slovenskej gramatiky.

(99 % ľudí tvrdiacich, že majú túto znalosť 100 %-nú, bohapusto klame.) Vyjadrujem sa na úrovni, inteligentne, seriózne, moje texty pôsobia hodnoverne a fundovane. * A keďže vidíš, aké superlatívy som schopný sám o sebe napísať, musí ti byť jasné, že som aj hovadsky vtipný. 🙂

* Keď to tak chcem, samozrejme. Ani zďaleka a ani omylom tak nepôsobia moje blogy. Čo je však absolútnym zámerom.

Fajn, idem sa predať. Ponúkam

kvalitný text na objednávku, takže moje referencie…

Začnem samotným týmto mojím blogovým webom, ktorého texty ukazujú, že sa viem vyjadrovať. Formou, ktorá pôsobí inteligentne (napriek občasnému použitiu vulgarizmov), presvedčivo, seriózne a hodnoverne. To som si nenašiel v slovníku cudzích slov pod heslom „kaleráby“. To o mojich textoch tvrdia ich čitatelia.

Cielene som v jednom článku zhromaždil recenzie a referencie na moju copywriterskú činnosť.

Ďalšou mojou referenciou snáď môže byť web mojej bývalej priateľky, v Košiciach pôsobiacej kaderníčky: Dominika Fabová Hair Studio. Do týždňa od jeho publikovania s prvými asi piatimi blogmi bolo možné nájsť salón mojej ex pod všetkými možnými súvisiacimi frázami. Pod sloganmi od „dobré vlasové štúdio Košice“ až po „kaderníctvo Nad jazerom“ (košická mestská časť). Upozorňujem, že túto stránku v súčasnosti už neadministrujem a teda za jej stav nenesiem žiadnu zodpovednosť. Dokonca aj moje texty mohli byť medzičasom upravené.

Že viem

optimalizovať a zacieliť článok na kľúčovú frázu,

toho dokladom je napr. článok na slovné spojenie „diskrétny zárobok„. Ten bol publikovaný viac-menej iba za týmto účelom. Ak si chceš overiť jeho úspech, vygoogli si toto slovné spojenie. Stačí ti prvá stránka? Alebo je dokonca v prvej trojke? No predstav si to… Navyše, mnohé z odkazov okolo tohto konkrétneho sú zasa len odkazy na moje weby. Pretože sa venujem sprostredkovaniu diskrétneho zárobku a teda dosť o tom píšem.

Moja cena je € 20 za článok, dodanie do 72 hodín

od potvrdenia prijatia objednávky. Bavíme sa o texte v rozsahu cca jednej normostrany. (Pre tvoju jednoduchú predstavu: tento blog má takmer presne normostrany dve.) Kratší text snáď ani neviem vyprodukovať, pri dlhšom rátam cenu alikvotne. Pri niekoľkonásobne dlhšom je cena vecou individuálnej dohody najmä v závislosti od témy.

Ak ideš so mnou do toho, prosto mi napíš na ja@andymoravek.sk alebo použi kontaktný formulár. Čo od teba na začiatok potrebujem, to som spísal o kúsok vyššie na sivom podklade.


Skrátený link do tohto článku pre prípad jeho totálne jednoduchého zdieľania je bit.ly/KvalitnyText (treba zachovať veľké písmená).

Ako na autora tohto webu na mňa môžeš nazerať optikou podľa vlastnej voľby. Ak budeš chcieť, uvidíš zdanlivo arogantného, holohlavého a výrazne tetovaného grázla. Médiami titulovaného "guruom erotického priemyslu" a za jednu jeho zložku kedysi dokonca stíhaného. Ak sa rozhodneš inak, uvidíš vo mne možno až prekvapivo duchovne založeného človeka s nadhľadom, žijúceho podľa karmických princípov. Fungujúceho vo vlastnom malom svete. Konajúceho s presvedčením, že každý je strojcom vlastnej spokojnosti a že hranica akéhokoľvek konania je presne tam, kde by mohlo uškodiť niekomu inému. Pestovateľa orchideí, držiteľa najvyššej, ergo Kňazovického medaily za 100 bezplatných darovaní krvi (a to iba na Slovensku). Chlapa komunikujúceho na vysokej úrovni, keď aj bez najmenšej servítky pred ústami. Člena Mensy, ktorý nemá problém relevantne použiť vulgarizmus. Šikovného "textára" - blogera, copywritera, spisovateľa. Voľba uhla pohľadu - napokon, tak ako všetkého v živote - je len a len na tebe. A maj na pamäti, že tvoj výber optiky veľa vypovedá najmä o tebe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *