Ako napísať, vyrobiť a vydať e-knihu: jasný a pomerne jednoduchý návod
Nezaraditeľné témy

Zrozumiteľný návod ako napísať, pripraviť, vydať e-knihu a ako ju predávať

Som editorom a vydavateľom e-knihy predávajúcej sa v nádherných číslach. Je teda pomerne logické, že so často dopytovaný na postup. Na návod ako napísať, vyrobiť a vydať e-knihu. Tentokrát sa bez príliš zdĺhavého pokecu pustím rovno do toho.

Postup ako napísať, vyrobiť a vydať e-knihu

nie je žiadnou atómovou. vedou. Návod na to resp. postup, ktorý som použil ja, je preto pomerne stručný. Určite však neprehliadni veľmi zaujímavý bonus úplne v závere článku. Som si istý, že sa mi zaň prinajmenšom v duchu vrelo poďakuješ. 🙂

Text môžeš písať v akomkoľvek formáte

Cez ktorýkoľvek softvér alebo aplikáciu. Osobne používam GoogleDocuments, pretože tým pádom mám k práci prístup kdekoľvek, kde som online. Ich veľkou výhodou je aj fakt, že vedia vygenerovať formát epub. Tým pádom máš tvoju e-knihu v jednom z predajných formátov hotovú pár sekúnd po dopísaní textu a poslednej vizuálnej úprave.

Najpoužívanejším formátom e-knihy je pdf

Ten ti GoogleDocs nevygenerujú. Určite sa dá použiť nejaký online konvertor. Ja osobne som si celý text šupol do odt, keďže používam OpenDocuments, ktoré sú zadarmo. Tam je vygenerovanie pédéefka otázkou pár kliknutí. Takto teda získaš druhý predajný formát e-knihy.

A už ju úplne pokojne môžeš predávať cez tvoj web

alebo cez akékoľvek iné kanály. S tým, že nejako ti ju zákazník musí zaplatiť. * To už také úplne jednoduché nie je. Resp. jednoduché aj áno, sotva však úplne zadarmo. Systém, kde si zákazník priamo u teba na stránke vloží e-knihu do košíka, následne ju uhradí kartou, cez PayPal či inou okamžite realizovanou platbou a hneď si ju môže stiahnuť, asi úplne bezplatne neexistuje. Ja osobne ponúkam poslanie pdf a epub formátov na mail bezprostredne po pripísaní štandardného prevodu na môj účet. Tých cca 24 až 36 hodín – lebo dlhšie už to dnes netrvá – nebýva problém počkať si.

* Pokým teda tvoju e-knihu nerozdávaš. Ja však píšem návod ako napísať vyrobiť a vydať e-knihu a ako ju predať. Preto sa venujem aj tejto otázke.

Za poplatok sa dá okamžité stiahnutie riešiť cez PayHip

Systém si tam sťahuje cca 20 %, preto je tam spravidla potrebné ponúkať predaj e-knihy za máličko vyššiu cenu. Ale pre mnohých je to akceptovateľné. Milé je dať kupujúcemu na výber:

  • e-kniha za najnižšiu cenu do mailu po pripísaní bežného bankového prevodu: zákazník ušetrí, ty dostaneš plnú cenu a zriadenie celého predaja ťa kvázi nič nestálo (ak veľmi nechceš, ani len tú webstránku vlastne mať nemusíš);
  • e-kniha na okamžité stiahnutie cez PayHip za vyššiu cenu pre kupujúceho, ak ty chceš dostať sumu plnú (alebo sa uskromni a tých 20 % ožel);
  • cez Martinus či iného predajcu za 50 % predajnej ceny, ale zato v objeme, ktorý sotva dosiahneš sama či sám, aj ak by si robil/a neviem aký marketing. Čítaj ďalej.

Ako napísať, vyrobiť a vydať e-knihu cez kníhkupectvo

Nemám potrebu robiť promo Martinusu, nemám to zaplatené. 🙂 Preto iba stručne: ich dcérskej spoločnosti Publico stačí poslať textový formát podľa dohody (ja som posielal odt). Oni za poplatok vo výške podľa balíka, ktorý si vyberieš, vytvoria z neho e-knihu vo všetkých bežných formátoch a predávajú ju. Za maržu pre nich vo výške polovice predajnej ceny, minimálne jedného eura. Ale predávajú – teda ak je e-kniha aspoň trocha zaujímavá – množstvá, aké nepredá naozaj asi nikto iný. Ty sama či sám snáď jedine pri masívnej (platenej) kampani na soc. sieťach atď.

Jasné, že samotnému vygenerovaniu finálnej podoby e-knihy predchádza ešte kadečo. Veď už len

samotný text musí prejsť niekoľkonásobnou kontrolou.

Ver mi, musí – nie že mal či mohol by. A to podľa možnosti niekoľkými rôznymi osobami. Minimálne jedným z nich by mal byť aj nejaký naozaj dobrý copywriter či textár.

Moje dielo “Radodajka – reálne príbehy skutočnej slovenskej prostitútky” vyšlo – a je k dispozícii za najlepšiu cenu priamo u mňa – nielen v elektronickej, ale aj v papierovej verzii. Na vydanie tlačenej knihy je však návodov dosť, stačí googliť. A hlavne to už je úplne iný “šialok kávy”. I keď časom možno spíšem moje postrehy aj k tomuto procesu. Návod

ako napísať vyrobiť a vydať e-knihu by teda bol kompletný,

nebyť extrémne dôležitej poznámky na záver. Tú ber ako v úvode zmienený bonus za to, že si sa mojím blogom prelúskal/a až sem.

Pravidelne (a tým myslím najlepšie DENNE) kontroluj ulož.to príp. ďalšie úložiská. Skôr či neskôr tam totiž tvoju e-knihu niekto zavesí. Čím skôr si to všimneš a necháš ju zmazať, * tým menej peňazí stratíš.

* Treba k tomu vyplniť formulár, odkaz naň je konkrétne na ulož.to pod každým jedným súborom.

Mne nikto nič podobné neporadil a myslím si, že to mohol urobiť práve Martinus, cez ktorý “Radodajku” predávam. Je to v ich záujme presne rovnako ako v mojom. Nakoľko som na to prišiel až po niekoľkých týždňoch v začiatkoch, kedy sa predávalo bezmála tristo e-kníh mesačne, stratili sme – ja aj Martinus – úplne hrubým odhadom takých € 500. Ty ich stratiť nemusíš. Nemáš za čo. 🙂


Zdrojom titulnej fotografie a spolu s ňou takmer všetkých na tomto webe je môj vlastný archív. Zatiaľ sa ešte nedá napísať, že by som robil skutočnú fototvorbu v pravom zmysle slova. Zatiaľ iba pre vlastnú radosť a zábavu “lovím zaujímavé pohľady”.

Krátkozraký a/alebo zadubený človek vníma holohlavého a potetovaného grázla. Drzého a pôsobiaceho v erotickom priemysle, za čo bol dokonca stíhaný. Inteligentný človek s nadhľadom vidí na úrovni komunikujúceho a distingvovane sa vyjadrujúceho blogera a copywritera, píšuceho bez servítky pred ústami. Držiteľa Diamantovej Janského plakety za 80 bezplatných darovaní krvi. Zvoleného a aktívneho zástupcu vlastníkov v bytových domoch, kde vlastní byty. Médiami titulovaného guruom za prínos a angažovanosť - keď aj vo vyslovene háklivej oblasti. Ja sám seba vnímam ako človeka, ktorý žije v hlbokej viere v potrebu dodržiavania karmických zásad. V overenom presvedčení, že každý je strojcom vlastnej životnej spokojnosti. A s pokorou pred tým, že hranica akéhokoľvek konania je presne tam, kde by mohlo uškodiť niekomu inému. No a drzo sa považujem tak trocha aj za spisovateľa. Nakoľko píšem a publikujem už od strednej školy a čiastočne ma to dokonca živí. Ako excelentný copywriter za rozumné náklady viem nielen o čom píšem, ale hlavne ako písať tak, aby to čitateľ na šíravách internetov vôbec našiel.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *